My next thing will be, from EDDF to Kloten Intl, indeed. But only since the Eurowings of Düsseldorf has published their special
damn disease flight schedule April 2020 ,
as I call it.
The original plan was, from EDDF to Lohausen home airport, then EDDL to Basle-Mulhouse as Microsoft calls it.
In Schweizerdeutsch, Basel Mülhausen,
and all the French know that airport with the name Bâle-Mulhouse (ICAO: LFSB) .
But the
damn disease flight schedule April 2020
does not contain Eurowings Düsseldorf flights to Basel Mülhausen, only to Kloten.
So, I changed my plan. Vancouver - Rhein/Main - Kloten . With an aircraft change at Rhein/Main, from B744 to Beech King Air 350 turbopropeller, and then to Kloten. with an option for Lugano (not to be confused with Locarno!).
I don't really need this very very very short runway at Locarno,
which in my eyes is closed for two-engined turbopropellers e.g. Beech Super King Air 350, due to 'very short rwy' (only 2,624 ft, or better, only 800 meters long!).
So, Lugano instead of Locarno. In this moment I see Alex who definitely knows what I'm aiming at... Yes. Piz Segnas. But with a few quite important differences:
A year 1999 turbopropeller instead of an eighty year old (!!) three-engined piston propeller.
A ceiling of 35,000 with pressurization, instead of less than 21,000 without oxygen (!).
Piz Segnas, peak elevation 10,167 .
Alex, das kurz auf Deutsch, so wichtige Sachen immer in der Muttersprache, oder wie macht ihr das.
Der verstorbene Flugkapitän an jenem verhängnisvollen August Tag kam von der Swiss, Flugzeugtyp LX A340 (!) . Deswegen würde ich mir nie anmaßen zu sagen, er hat den Leistungsverlust von so einem dreimotorigen Vorkriegspropeller (!) an einem heißen August Tag außer Acht gelassen. Aber ISA Bedingungen haben an dem Tag nachweislich auch niemals geherrscht, es war schon beim Start weit heißer als +15°C. Berichtet werden +20°C beim take off in Locarno, und aufgrund der Inversionswetterlage (?!) nicht weniger in der Höhe.
Deswegen versuche ich es mit einem Turbopropeller, der zur Not nach oben hin ausweichen kann, die Power dazu besitzt. Mal sehen wie weit ich komme.
...
So far, CU soon,
and dear greetings to Switzerland!
damn disease flight schedule April 2020 ,
as I call it.
The original plan was, from EDDF to Lohausen home airport, then EDDL to Basle-Mulhouse as Microsoft calls it.
In Schweizerdeutsch, Basel Mülhausen,
and all the French know that airport with the name Bâle-Mulhouse (ICAO: LFSB) .
But the
damn disease flight schedule April 2020
does not contain Eurowings Düsseldorf flights to Basel Mülhausen, only to Kloten.
So, I changed my plan. Vancouver - Rhein/Main - Kloten . With an aircraft change at Rhein/Main, from B744 to Beech King Air 350 turbopropeller, and then to Kloten. with an option for Lugano (not to be confused with Locarno!).
I don't really need this very very very short runway at Locarno,
which in my eyes is closed for two-engined turbopropellers e.g. Beech Super King Air 350, due to 'very short rwy' (only 2,624 ft, or better, only 800 meters long!).
So, Lugano instead of Locarno. In this moment I see Alex who definitely knows what I'm aiming at... Yes. Piz Segnas. But with a few quite important differences:
A year 1999 turbopropeller instead of an eighty year old (!!) three-engined piston propeller.
A ceiling of 35,000 with pressurization, instead of less than 21,000 without oxygen (!).
Piz Segnas, peak elevation 10,167 .
Alex, das kurz auf Deutsch, so wichtige Sachen immer in der Muttersprache, oder wie macht ihr das.
Der verstorbene Flugkapitän an jenem verhängnisvollen August Tag kam von der Swiss, Flugzeugtyp LX A340 (!) . Deswegen würde ich mir nie anmaßen zu sagen, er hat den Leistungsverlust von so einem dreimotorigen Vorkriegspropeller (!) an einem heißen August Tag außer Acht gelassen. Aber ISA Bedingungen haben an dem Tag nachweislich auch niemals geherrscht, es war schon beim Start weit heißer als +15°C. Berichtet werden +20°C beim take off in Locarno, und aufgrund der Inversionswetterlage (?!) nicht weniger in der Höhe.
Deswegen versuche ich es mit einem Turbopropeller, der zur Not nach oben hin ausweichen kann, die Power dazu besitzt. Mal sehen wie weit ich komme.
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So far, CU soon,
and dear greetings to Switzerland!

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